UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European |
GUVERNUL ROMÂNIEI Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice |
Inovaţie în administraţie Programul Operaţional „Dezvoltarea Capacităţii Administrative”
|
Comunicat de presă
|
Casa Națională de Pensii Publice, 16.05.2013
FINALIZAREA PROIECTULUI CASEI NAŢIONALE DE PENSII PUBLICE
DESTINAT PERFECŢIONĂRII PERSONALULUI ÎN DOMENIILE TIC – ECDL
ŞI MANAGEMENTUL PROIECTELOR
Casa Naţională de Pensii Publice a demarat, începând cu 04.05.2011, implementarea proiectului „Dezvoltarea competenţelor digitale şi manageriale în rândul personalului din cadrul CNPAS şi caselor teritoriale de pensii”.
Proiectul cod SMIS 15266 a fost cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, având o valoare totală eligibilă (fără TVA) de 1.039.680,17 lei, din care 883.728,14 lei a reprezentat valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, iar 155.952,03 lei – cofinanţarea eligibilă a beneficiarului.
Obiectivul general al proiectului a constat în pregătirea funcţionarilor publici în module precum ECDL şi managementul proiectelor.
Scopul proiectului a vizat îmbunătăţirea eficacităţii şi eficienţei funcţionarilor publici aflaţi la nivel central sau local din cadrul CNPP. Acest lucru s-a realizat prin instruirea şi perfecţionarea funcţionarilor publici din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice şi din Casele Teritoriale de Pensii după modelul „Licenţei Europene de Operare pe Computer” (ECDL) şi managementul proiectelor.
Beneficiarul direct a fost întreg sistemul Casei Naţionale de Pensii Publice prin: crearea unei administraţii performante, responsabile şi compatibile cu exigenţele comunitare ce a putut fi realizată doar prin dezvoltarea capitalului uman pe domenii de interes prioritare, cum ar fi standardul ECDL în utilizarea calculatorului şi managementul proiectelor. Totodată, prin mǎsura „Eficientizarea utilizǎrii fondurilor publice” s-a dorit reducerea ponderii cheltuielilor de administrare în total cheltuieli bugetare, măsură care a putut fi atinsă doar prin îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale.
Beneficiarii indirecţi au fost instituţiile cu care CNPP interacţionează (Inspecţia Muncii, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, instituţii omoloage din cadrul Uniunii Europene) şi, bineînţeles, asiguraţii sistemului unitar de pensii publice aflaţi în evidenţa CNPP şi a structurilor sale teritoriale.
Principalele activităţi s-au desfăşurat pe o perioadă de 25 luni şi au vizat: achiziţionarea serviciilor de management; achiziţionarea echipamentelor şi recepţionarea echipamentelor, achiziția şi derularea serviciilor de promovare (publicare comunicat în presă scrisă, difuzare comunicate de presă în format electronic, realizare pliante, realizare mape personalizate, realizare afişe, organizare conferinţe de promovare, demarare şi desfaşurare servicii de instruire, testare şi certificare în domeniile TIC – ECDL şi management de proiect.
Proiectul s-a finalizat cu următoarele rezultate principale:
- 608 de persoane, instruite în domeniul ECDL Start şi ECDL Complet şi 50 de persoane în domeniul managementului de proiect;
- procent de promovabilitate de 86% (certificaţi ECDL START sau COMPLET) şi de 100% certificaţi ANC în domeniul managementului de proiect;
- promovarea proiectului, a rezultatelor şi a avantajelor formării şi dezvoltării de noi competenţe în concordanţă cu nevoile specifice ale funcţionarilor publici, în rândul administraţiei şi a cetăţenilor prin acțiuni de informare şi publicitate.
Persoană de contact pentru orice fel de relaţii în legătură cu acest proiect: Gabriel Costin IONESCU, manager de proiect, Director, Direcţia management Resurse Umane, e-mail: gabriel.ionescu@cnpas.org.
Lasă un răspuns